Hooikoorts...Heb jij er last van?

Versterk je weerstand met shiatsu-therapie

Door: Liesbeth van Dijk  | 05.04.2017

Shiatsu-therapie bij hooikoorts

 

Hooikoorts kan het lastig maken om volop van de lente en zomer te genieten. Wie er aanleg voor heeft ervaart klachten als jeukende, branderige en tranende ogen, een verstopte neus en niesbuien, maar ook vermoeidheid of hoofdpijn kunnen optreden.

In Europa heeft ongeveer 1 op de 8 mensen last van hooikoorts. De huisarts schrijft ter verlichting van de symptomen vaak medicijnen voor. De oorzaak van de allergie wordt daarmee niet aangepakt. Bovendien hebben medicijnen bijwerkingen. 

Shiatsu verhoogt je weerstand

Shiatsu-therapie is een natuurlijke manier om hooikoortsklachten te verlichten of te verhelpen en pakt het probleem bij de wortels aan.

Met een reeks van 3 tot 5 wekelijkse behandelingen verhogen we je weerstand, waardoor je hooikoortsklachten verminderen of zelfs helemaal verdwijnen. Ook je conditie in het algemeen zal verbeteren. Je gaat beter slapen, voelt je fitter, krijgt meer energie en wordt mentaal en fysiek weerbaarder.

 

Je kunt ook zelf je weerstand verhogen met behulp van acupressuur. Lees hier hoe je dat doet in slechts 2 minuten per dag.

Wat kun je zelf nog meer doen? Een paar tips:

Recente berichten

Verander je eetpatroon

Verstopte holtes, traanogen, een loopneus; volgens de Chinese Gezondheidsleer zijn dit allemaal tekenen van damp - vochtophoping in het lichaam. Door kleine aanpassingen in je voedingspatroon kun je damp verminderen. Vermijd hiervoor zoveel mogelijk het eten van:

  •   Zuivel

  •   Suiker

  •   Rauwkost

  •   Gekoelde voedingsmiddelen en dranken (ijs, frisdrank)

  •   Alcohol

 

Deze voedingsmiddelen zorgen voor meer dampvorming in je lichaam.

 

Drink warm water in plaats van koude dranken. Vervang een (koude) salade door een bord zelfgemaakte groenten- of kippensoep. Eet 's ochtends havermout  of een omelet  in plaats van een boterham met kaas.

Haal diep adem

Als de pollen in de lucht je een allergische reactie bezorgen ga je soms onbewust minder diep ademhalen. Je ademhaling wordt oppervlakkiger, maar een diepe ademhaling is juist van groot belang voor je vitaliteit en weerstand

Adem enkele keren per dag bewust enkele minuten diep in en uit. Een diepe inademing kun je voelen als je je handen op je buik legt. Bij een diepe inademing zet je buik uit, bij de uitademing gaat je buik weer naar binnen en blaas je alle lucht uit je longen. 

INNER BALANCE SHIATSU

Liesbeth van Dijk

PRAKTIJKADRES

Fannius Scholtenstraat 89

1051 EW Amsterdam

T:  06 1425 2075

E: info@innerbalanceshiatsu.nl

KvK 68640633

VNT 17.042 | RBCZ/TCZ 171059R

AGB-kode 90103879 | AGB-kode praktijk 90063219

IBAN NL88 KNAB 0256 1489 37

686686664063340633

Copyright 2017  Inner Balance Shiatsu