Het is winter...

Verhoog je weerstand met acupressuur

Door: Liesbeth van Dijk  | 03.02.2018

VERHOOG JE WEERSTAND  - in 2 minuten per dag

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een griepepidemie heerst in Nederland. Om griep te vermijden is het belangrijk je weerstand zo sterk mogelijk te maken. Acupressuur is een natuurlijke en effectieve manier die je zelf kunt toepassen om je immuunsysteem te versterken - in slecht 2 minuten per dag!

De combinatie van de onderstaande 4 acupressuurpunten is een echte powercocktail om griep en verkoudheid buiten de deur te houden. En als je al ziek bent helpt het je om sneller te herstellen.

NIER 27 (Ni27 - Shùfú)

Nier 27 versterkt je immuunsysteem en helpt bij klachten aan de luchtwegen zoals kortademigheid, hoesten of hyperventilatie. Maar stimulatie van dit punt doet meer. De Niermeridiaan helpt je longen om goed diep door te ademen, helemaal naar je buik. Hierdoor krijg je meer energie én je kunt gemakkelijker ontspannen. Fijn dus bij vermoeidheid, stress of emotionele belasting. Het punt ligt 2 duimbreedtes vanaf de middenlijn, net onder je sleutelbeen, in een kuiltje.

 

DIKKE DARM 11 (Did11 - Qúchi)

Dit punt verhoogt niet alleen de weerstand, maar helpt ook bij (hoge) koorts.

Het punt ligt  aan het uiteinde van de elleboogplooi, aan de duimkant, in een holte.

LONG 7 (Lo7 - Lièqué)

Steek je duim op. Aan de basis van je duim zie je een kuiltje (ook wel de anatomische snuifdoos genoemd). Vanaf dat kuiltje ligt Long7 ongeveer 2 vingerbreedtes hoger op je arm. Dit krachtige acupunctuurpunt activeert je weerstand en helpt bij hoest, hoofdpijn en een stijve nek.

MAAG 36  (Mg36 - Zusanlí)

Dit is één van de bekendste acupunctuurpunten. Ik heb er al eerder een blog over geschreven. Het versterkt je immuunsysteem, helpt bij vermoeidheid en versterkt de spijsvertering. 

Maag 36 ligt een handbreedte onder je knieschijf, net aan de buitenzijde van je scheenbeen (tibia).

 

Hoe ga je te werk?

 

  • Ga gemakkelijk zitten.

 

  • Geef bovenstaande punten stevige druk met je duim, terwijl je diep naar je buik ademt – ongeveer 30 seconden per punt.

 

  • Werk van boven naar beneden: Nier 27, Dikke Darm 11, Long 7, Maag 36

 

  • De punten Nier 27 en Maag 36 kun je aan beide kanten van je lichaam tegelijk behandelen.

 

  • De punten Long 7 en Dikke Darm 11 druk je om de beurt. Voel welke het gevoeligst is. Dit punt verdient de meeste aandacht.

 

Je kunt dit zo vaak doen als je wilt, maar behandel jezelf minimaal één keer per dag.

 

 

​​Shiatsu-therapie & het immuunsysteem

Shiatsu-therapie is een effectieve en prettige manier om het immuunsysteem te versterken. Regelmatige behandelingen zijn een geweldige boost voor je weerstand.

 

 

Een afspraak maken kan telefonisch (ook Whatsapp): 06 1425 2075 of per mail: info@innerbalanceshiatsu.nl

Of boek je afspraak gemakkelijk ONLINE

ERKEND EN VERGOED DOOR ZORGVERZEKERAARS

(bij een aanvullende verzekering)

Nier27

Dikke darm11

Long7

Maag36

Recente berichten

INNER BALANCE SHIATSU

Liesbeth van Dijk

PRAKTIJKADRES

Fannius Scholtenstraat 89

1051 EW Amsterdam

T:  06 1425 2075

E: info@innerbalanceshiatsu.nl

KvK 68640633

VNT 17.042 | RBCZ/TCZ 171059R

AGB-kode 90103879 | AGB-kode praktijk 90063219

IBAN NL88 KNAB 0256 1489 37

686686664063340633

Copyright 2017  Inner Balance Shiatsu